Alla inlägg den 26 september 2009

Av Sara - 26 september 2009 20:10

Idag läste jag mitt senaste nummer av mama när jag kom hem från jobbet. Det var en artikel om hur vi 80- talister är som föräldrar, var rätt rolig läsning. En kort version av repotaget: Typiskt för 80- talist föräldrarna! Lustgenerationen - de sruntar i presige, undviker sånt som inte är kul. De är bra på marknadsföring. 80- talisterna är den första generationen som fått uppleva etnisk mångfald, 30 procent av 80-talisterna är födda utomlands eller har utlandsfödd förälder. De funderar inte så mycket på jämnställdhet eftersom det är självklart man delar på uppgifterna hemma. De har inga problem med mammor som haft många partners eller mammorna har inga problem med pappor som gråter eller sminkar sig (de coola var pojkbandspojkarna under uppväxten).80-talisterna lämnar aldrig hemmet utan mobilen det anses även vara den generation som mår dåligt, generellt är mer stressade och har panikångest. Stämmer detta tro?


Gårdagens shopping gick inte riktigt som jag tänkt mig. Blev i alla fall lite kläder åt lillan och ett par jätte fina vardags stövlar åt mig. Får ta mig en shoppingrunda på stan på måndag och hitta mig en klänning till utgången nästa helg. Är väldigt mycket fina stickade klänningar och koftor i affären nu som hade varit mysig till höstklimatet nu.


Nu ska jag få min lilla nattsuddare i säng så jag kan ha en myskväll med film och lite godis. Trevlig lördag! 

       

 Nya stövlar             Lite nytt från pop      också nytt på lillan såklart

Presentation


En blogg om vardagen som mamma, sjuksköterska och shoppingtokig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards