Alla inlägg under augusti 2009

Av Sara - 30 augusti 2009 16:43

Grattis Ann, Robban och Jonathan till Lillasyster! Vi är så glada för eran skull, snart vill vi se tillskottet!



Lite så man bli bebissjuk :-D

Av Sara - 28 augusti 2009 21:31

Fick visat mig ett program där du kan bli fixad som 50, 60, 70, 80, 90, 2000 tal :-p Riktigt roligt faktiskt, men måste medge att 50 tals frisyrerna inte är vidare fina! haha några bild exempel:

Av Sara - 26 augusti 2009 22:30

Ja är det inte dax? Slutet på augusti och början på september då börjar jag bli sugen på att shoppa höstkläder och höstinredning. Alla gardinerna är köpta och sydda till alla rum, lite nya kuddar och pläd är fixat. Sen är det ju klädshoppingen. Fick en 50% erbjudande på ellos så då slog jag till och köpte ett par kavat skor till lilla A till vintern, overallen är inspanad på pop och nu söker jag förfullt efter en snygg jacka till vintern, ny mössa och vantar ska hon också få. Höstytterkläderna passade fortfarande som tur sedan våren, men nya fleecekläder behövs.


Fick en kommentar på dagis här om dagen, en av hennes fröknar sa va fin A  är idag, nya kläder som vanligt? Haha lät som att jag inte gjorde annat än att shoppa barnkläder, men visst kul är det!


I veckan har jag inte hunnit med mycket, att jobba fyra nätter på rad tar verkligen knäcken på mig. I morgon måste jag dock ta ett ryck och börja städa innan jag får besök av föräldrarna på fredag, mina goa syrror kommer äntligen tillbaka till umeå efter ett skönt sommarlov!

Av Sara - 25 augusti 2009 16:10

Var lite nervös när jag hämtade mitt nya schema, tänk om jag inte skulle vara ledig nått? jag har haft ett super schema, varit ledig var 3:e vecka. Tänkte nu får jag väl en dag här och där men nä mitt schema verkar jätte bra. Aldrig bara ledig 1dag, under min nattperiod jobbar jag 4 nätter på 16 dagar. Har två sådana perioder på 12 veckor :-D men viss väldigt nervös för att gå över och jobba dag är jag ;-)

Av Sara - 22 augusti 2009 16:15

Igår tog jag mig i kragen och tog en utekväll med jobbet, nästan pinsamt att säga att sist jag drack något alkoholhaltigt var 24 januari :D

Vi började kvällen på sjöbris där vi hade afterwork med grillbuffé. Som alltid när man druckigt några glas till maten vill man fortsätta vidare, blev några drinkar på allstars och sedan nattklubb på tc.  Halva gänget försvann från tc då åldersgränsen var 20 + vi kom dock inte in på rex med de andra då det var 27 + så jag, lina, emmy och jocke fortsatte med lite shotrace och dans på tc.


Det var mycket folk på natten på tc, dock var nog medelålder 18 eller nått sånt. Vi kände oss som gamlingar då all yngre flickor dansade och klängde på killarna i klänningar som knappt gick över rumpan. Herregud sådär har vi aldrig hållt på, inte svarade lina, vi var värre haha.


Nöjd med kvällen, alltid roligt att träffa alla på jobbet på fritiden då ingen har arbetskläderna på. Idag blir det en lugn kväll med kräftmiddag och vänner :-D


Lite bilder från igår:

Av Sara - 20 augusti 2009 15:43

Ja att gå till läkaren..... Hade en tid till läkaren idag, går en gång om året.  Jag kom dit, betalade snällt 300 kronor och till vad? Jo till att läkaren säger du ser ut att må bra och vi syns om ett år! Jaha min nästan dagliga migrän då? Nja de diskuterar vi om ett år då är den säkert borta. Inte ens ett blodtryck eller prover. Man kan undra vart pengarna går?


Ska strax fixa till mig och lillan och börja fara ner till stan för att fika med basgruppen, okej det var snart två år sen vi gick skola tillsammans men det är ett bra ord för att få med alla namn under ett ord.

Av Sara - 18 augusti 2009 21:40

Hur kommer det sig att majoriteten av alla kvinnor älskar shopping. Ska jag vara ärlig tror jag ingen av min vänskapskrets från det kvinnliga könet inte tycker om att shoppa. Men känslan av att komma hem med en massa fint man är nöjd med är underbart och glad blir man. Det bästa botemedlet mot deppighet och oro. Man glömmer helt enkelt bort att man är orolig. :D


En sådan dag var det idag, tyckte det mesta gick i mot mig. Tog med mig en vän på stan och shoppade lite fin heminredning för mina födelsdagspengar. Riktigt lyx att bara shoppa åt sig själv, det mesta av mina shoppingpengar i vanliga fall går åt en liten A. Men barnkläder är ju hur kul som helst att shoppa. Mitt i shoppingen fick jag ett samtal av min chef som sa att jag troligtvis har jobb till sista december, tror en stor sten släppte från bröstet, så skönt!

Så efter denna shopping dag har jag två andledingar att vara glad!  


Av Sara - 18 augusti 2009 10:56

Ett kaos bildas så lätt av en liten tjej om man tar en lite längre sovmorgon än hon...

Presentation


En blogg om vardagen som mamma, sjuksköterska och shoppingtokig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards