Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Sara - 18 augusti 2009 21:40

Hur kommer det sig att majoriteten av alla kvinnor älskar shopping. Ska jag vara ärlig tror jag ingen av min vänskapskrets från det kvinnliga könet inte tycker om att shoppa. Men känslan av att komma hem med en massa fint man är nöjd med är underbart och glad blir man. Det bästa botemedlet mot deppighet och oro. Man glömmer helt enkelt bort att man är orolig. :D


En sådan dag var det idag, tyckte det mesta gick i mot mig. Tog med mig en vän på stan och shoppade lite fin heminredning för mina födelsdagspengar. Riktigt lyx att bara shoppa åt sig själv, det mesta av mina shoppingpengar i vanliga fall går åt en liten A. Men barnkläder är ju hur kul som helst att shoppa. Mitt i shoppingen fick jag ett samtal av min chef som sa att jag troligtvis har jobb till sista december, tror en stor sten släppte från bröstet, så skönt!

Så efter denna shopping dag har jag två andledingar att vara glad!  


Av Sara - 18 augusti 2009 10:56

Ett kaos bildas så lätt av en liten tjej om man tar en lite längre sovmorgon än hon...

Av Sara - 18 augusti 2009 01:37

Under hela semestern har jag intalat mig själv och försökt intala andra att augusti är en sommarmånad och att hösten börjar först i september. Jag måste erkänna att jag redan nu börjat shoppa höstkläder åt mig och lilla A. Skulle inte kunna tänka mig att bada och sola ute nått mer i år och sommarklänningarna är tillbaka placerade i garderoben. Luften har gått ifrån att vara varm på dagen och ljummen på kvällen till ganska varm på dagen men kyliga kvällar. Kvällarna är numera mörka. Jag måste ändå säga att sensommaren och tidiga hösten har en viss charm med att kunna tända ljus och krypa upp i soffan med en pläd under mörka kvällar.


Idag medans vi var barnvakt åt grannens goa ungar passade jag och deras stortjej på att göra en höstaktivitet, baka äppelpaj på stortjejens äppelskörd från trädet utanför. Blev rätt förvånad när jag insåg att äpplena är så pass stora att det går att äta här. Kanske låter konstigt men jag är så pass långt norrut ifrån att äppelträd är något exotiskt. :D


Lite bilder från idag:





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om vardagen som mamma, sjuksköterska och shoppingtokig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards