Alla inlägg under januari 2010

Av Sara - 31 januari 2010 23:50

Helgen är snart över och jag har precis lagt mig i sängen för att kika filmen dagboken innan jag ska sova. Haft besök under kvällen av Erika och vi tittade en film och surrade. Hann även äta lite bakismat på max till middag och handla lite.


Gårkvällens fest var super rolig. Först tacosmiddag och drinkar med arbetskompisarna och några vänner till dem. Blev en hel del knasiga foton som jag hoppas kommer kunna sätta in vid tillfälle. Vi for sedan vidare till schlager dock kom inte jag och två vänner in så vi for till all stars i stället och dit kom sedan två till. Träffade en hel del gamla klasskompisar och vänner och hade jätte kul. Klockan gick fort och helt plötsligt var klockan två och krogen stängde. Hamnade på max och plötsligt var klockan fem. Inte riktigt likt mig att vara borta så länge men så här kul var det länge sedan jag hade. Lillan vaknade halv nio så dagen har varit lång men jag har faktiskt mått bara fint.


I morgon ska jag träffa en kompis och vi ska gå på bio, snabba cash. Hoppas den är bra. Nu film och sen sova, skönt med ledighet i morgon.

Av Sara - 27 januari 2010 22:38

Nu har jag äntligen tillgång till internet igen. Jag har köpt en söt liten kompis, rättare sagt en liten vit minidator. Ska bli min surf och blogg kompis. Eftersom det inte fanns en rosa dator fick det bli en rosa datamus till.


Nu är jag mitt i en lång arbetsperiod, buffrat eftermiddag idag. Ska försöka att göra ett pass varje månad så jag inte behöver ha så mycket kvar till hösten. 3 pass till i veckan sedan blir det fest med jobbarkompisarna. Blir tacokväll och kanske utgång. Min söta mamma kommer och är barnvakt till helgen då jag jobbar fredagkväll och lördag förmiddag.


Nu ska jag försöka röja upp lite här hemma och gå sedan till sängen.

  

Av Sara - 20 januari 2010 22:08

Jag lever även om bloggen stått stilla ett tag. Fortfarande inget internet och det stör mig mycket. Bilen står också nu troligtvis generatorn som tjorvar.


Mina underbara böcker om Edward och Bella är utlästa och min vampyrfeber är mycket hög. Att läsa var mycket mer underhållande än jag tidigare insett. Skulle behöva hitta nya böcker att underhålla mig med.


Nu har vi besök av vänner från Gällivare. Lägenheten består nu av 7 personer och lillan har busungar att busa med. Idag tog vi en barnfri stadsrunda och shoppade lite fint. Längtar tills jag kan börja inreda lägenheten i ljusa vårinredningen.


Måste även gratta världens bästa syrror på 22 års dagen!


Av Sara - 13 januari 2010 22:25

Bättre på att uppdatera trodde jag innan mitt internet gick sönder. Nu är jag i alla fall på jobbet och passade på under fikapausen att skriva ett inlägg.


Mitt liv består nu av att kliva upp och lämna a på dagis, gå hem och läsa, läsa hela dagen och sedan hämta hem henne och sedan fortsätta läsa. Har aldrig i hela livet varit så besatt av en bokserie. På två dygn har jag läst ut de två första böckerna i twilightserien. Nu inne på tredje boken. Rekomenderas starkt även om det är väldigt beroendeframkallande.


Längtar till vännerna från gällivare kommer och myser nästa vecka. Har alltid en massa planer och för få dagar dock. Men busungarna måste väl få fara på leoslekland i alla fall.

Av Sara - 8 januari 2010 23:17

Under Jul och nyår har jag varit mycket dålig på att uppdatera på bloggen, måste skärpa mig med det. Nu är jag tillbaka i umeå igen, kom igår och har arbetat en natt i natt. Idag har jag äntligen plockat undan julen och det känns skönt, på nått konstigt sätt är man super less när den ska bort. Varit en sväng på stan och skulle besöka pop´s rea, konstigt nog hittade jag inget. Är inte på "shoppa barnkläder humör" just nu men till hemmet hittade jag massor däremot. Har bestämt mig för att åka till ikea i slutet på månaden. Lillan ska få en ny hylla till rummet och en ny matta. Annars behöver jag lite ramar, servetter, kuddar m.m


Under min vecka i gällivare blev jag "tvingad" att titta twilight och sen gå på bio på new moon och jag bara älskar dem. Min besatthet för dem gjorde att jag var tvungen att beställa alla fyra pocketböckerna. Jag bara kan inte vänta till nästa höst för att veta vad som händer. Upptäckte att tv6 ska visa vampire daires nu i vår, glad blev jag, jag bara älskar vampyrserier.


Av Sara - 4 januari 2010 00:23

Allting inte blir som man tänkt sig, ingenting känns riktigt bra. Idag var det en sådan dag. En vän som mår jätte dåligt och behöver ens stöd och man får inte fram någonting. Jag tror i alla fall hon vet att jag finns här för henne om hon behöver mig. Nästa hemska grej som hänt idag är att min goa farmor har åkt in på iva med hjärtinfarkt, tänker även på dig så du kryar på dig!


I kväll har jag äntligen tagit mig i kragen och sett Twilight, visst det var väl typ ett år efter alla andra men den var mycket bra, har bara inte blivit att se den. Har någon hemlig kärlek till vampyrserier och filmer.


Nu ska jag lägga mig och sova ska försöka ta mig upp en vettig tid i morgon.

Av Sara - 1 januari 2010 19:38

                                     

Nytt år och nya möjligheter. Hoppas detta år är mitt år, kan inte säga att 2009 var så speciellt för mig. Började det nya året med att resa tillbaka till gällivare. Lillan var jätte glad över att kommit tillbaka till sin moffa och mommo.  I veckan tänkte jag passa på att hälsa på vänner, åka till badhuset med lillan, åka bob, besöka dollar store (ett måste i gällivare)


Saker som jag minns från 2009:

*Svininfluensa hysterin

*Finanskrisen( tack och lov har inte jag drabbas ännu)

* Äntligen en bra idolvinnare

*Vampyrfeber

*Otrolig mysig resa till stockholm, mammas 50 års dag.

*Min första semeter (så skönt det var)

*Min första bil

*Wallander 1 gång i månaden ( älskar wallander)


Nu ska jag fika lite och sen tänte jag se olycksfågeln av Camilla Läckberg boken.



Presentation


En blogg om vardagen som mamma, sjuksköterska och shoppingtokig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards