Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Sara - 12 oktober 2009 18:24

För lilla Gällivare var nog när postkodslotteriets grannyra kom och delade ut över 71,6 miljoner kronor. Måste säga det är helt sjukt mycket pengar och många glada miljonärer fick man se på torget i Gällivare igår. Favoritprogrammet och Rickard Sjöberg drog dit otroligt mycket pensionärer och medelålders, för små tjejerna var det Idol Ola som gjorde att det trotsade kylan och for dit. Det var otroligt många människor där, tror nästan det vara halva Gällivares befolkning. Det blev tv inspelning och det kommer att visas nästa lördag. Stort grattis till de tre som jag känner. Det var som vanligt i lotterier att storvinsterna gick till de som kanske inte alltid behöver de mest. Kan säga att gatan som vann har en ganska bra årsinkomst redan.


Idag har lillan och jag varit till frisören och klippt henne fin. Vi har även varit och ätit renskav och potatismos hos min mormor. Ska åka på ett me and I party på ett tag, sen måste jag vila. Jag har blivit grymt förkyld och jag vill kunna gå på arbetet på onsdag.


Lite bilder från gårkvällen. Jag fick en rätt dålig plats så bilderna är verkligen inte de bästa.

    

De kom till Gällivare        Ingen miljon, men en halsduk fick jag. 

            

 På scenen står Ola             En del av vinnarna (från NSD 12/10)    

                                                  
                               

Konfettiregn över Gällivaretorget!                        
             



Presentation


En blogg om vardagen som mamma, sjuksköterska och shoppingtokig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards